dinsdag 27 december 2016

20161226 Tegenwind - als het soms een beetje tegenzit




Ik had het weerbericht wel gehoord
Dat op NPO 1 en 2 werd uitgzonden
De weerman vertelde daar onomwonden
dat er veel wind werd verwacht
aan de kust zelfs windkracht acht
maar ik heb me daar niet aan gestoord
't valt hier wel mee, zo heb ik gedacht.



Aan de kust, ja, dat is ver weg, aan zee
dan valt 't hier vast allemaal  wel mee. 
Ik heb me danig vergist en 't viel bar tegen
gigantisch veel wind, haast kracht negen
Op de fiets was echt niets met die tegenwind
maar windmee ging het wel heel erg gezwind.

Met mijn camera ging ik dus op stap
fietsend door het mooie Veenschap
van het zogeheten Vriezenveense veld.
Ik voelde mij echt een hele grote held
en een hele grote sterke stoere beer
als ik die onvoorziene wind trotseer.

Die forse wind, ik kwam er haast niet tegen op
en dan maakte ik maar even een tussenstop
en dan kwam mijn camera eraan te pas
haalde hem dan snel uit mijn fietstas
en ik zag dan altijd nog wel een gaatje
voor het maken van een heel mooi plaatje
en daarmee ben ik dan dik tevree.


Dus als het soms een beetje tegenzit
toon dan wel een beetje meer pit
zit niet te nietsen, gewoon wat harder doorfietsen
en niet verslappen maar gewoon flink doortrappen.


Gaat in je leven er een harde stormwind te keer
zit dan niet zo futloos en verslagen bij de pakken neer
maar weet: Jezus bracht ooit eens de "storm" tot bedaren
blijf daarom om Hem vertrouwen houden in de Heer
dan zal je opnieuw de kalmte en rust mogen ervaren.


iedereen het goede toegewenst voor het nieuwe jaar 2017


© Gert Pape



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Als 't vlammetje dooft in 't hoofd

Hij vecht voor het behoud van zijn memorie, vreest nog meer het verlies van eigen historie, steevast en heel stellig blijft hij ontkennen da...